۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه

از تقلب در انتخابات ميترسم!

من ميترسم از اينكه در انتحابات تقلب صورت بگيرد و اين بخاطر انتخاب نشدن گزينه دلخواهم نيست بل بخاطر هراسم ازنتايج نگران كننده اي كه در پي خواهد داشت است. امروز از يكي از رسانه ها كه فكر ميكنم بي بي سي بود و بعد از اطرافيانم شنيدم كه رنگ كه از آن در انتخابات براي رنگ كردن انگشتان راي دهندگان استفاده ميشد تا كسي نتواند دوبار راي بدهد قابل پاك بوده. اين يعني افراد در بعضي جاها توانسته اند براي دو يا چندين بار راي بدهند.

بخش از من به اين فكر است كه اگر اين تقلب در سطح گسترده تر مطرح شود و رسانه ها هم طبق عادات طبيعي و هميشگي شان به اين موضوع دامن بزنند، اوضاع بدتر از بد خواهد شد. در چنين شرايط كه اوضاع امنيتي از يكطرف و انتخابات امروز كه در اين وضعيت حساس امنيتي خودش به چشم يك مسله به آن ديده ميشود. اضافه شدن مسله سوم كه مطرح شده تقلب در انتخابات است، به شدت اين كشور را در شراط دشوار سياسي و امنيتي قرار خواهند داد و اين نگران كننده است.

-در روز انتخابات-

۱۵ نظر:

رضا فرزام گفت...

سلام آقاي ياوري عزيز
من هم واقعا نگران تقلب درانتخابات هستم.فكركنم بهترين زمينه براي تقلب دراين انتخابات فراهم بود، انگونه كه بعضي از كانديدها ادعاهاي را مطرح كرده است.فكركنم هنوز راهي زيادي در پيش است كه بتوان به يك انتخابات سالم و عادلانه رسيد.بهرحال باوجود تمام اين مشكلات فكر كنم انتخابات يك غنميت بود براي تمرين دموكراسي.

شاد باشي

misssable گفت...

Hi! Just want to say thanks for visiting my choir blog!

امین خوشرو گفت...

سلام استادعزیز!
خوشحال شدم از ویب تان امیدوارم که موفق و دلگرم باشید

رهاتر از پرنده گفت...

سلام
ما هم میترسیدیم!
و مطمئن هم هستیم که ترسمان به جاست!
شما هم ادبیات انگلیسی میخوانید؟
ولی من خوشحال نیستم!واحتمالا برای فوق یا همون ماستری( اگه اشتباه نکنم) شیمی خواهم خواند.

Shaharzad گفت...

سلام ولي عزيز
باور كن اگر مي دانستي هم كاري از دستت بر نمي امد.

هنوز كابلي؟ عيد خو مي آيي، ني؟

رهاتر از پرنده گفت...

سلام
اینکه احساساتی هستم درست ولی من خیلی مردونه هم هستم!
من دوست داشتم یکی از مهندسی های مردونه قبول شم
:)
شیمی برام واقعا لذت بخش ه
ممنون از دعای خوبتون
:)

sarush گفت...

salam waqean jai tars dara diga khili bada aga adam az kar khilaf natarsa

یسنا گفت...

سلام و ارادت به فرزانه ولی
خیلی خوشحالم که به آستان با شکوه شما رسیدم
دغدغه معتبر و سرنوشت ساز ما است آنچه را که نوشته ای.

مهدی بهار گفت...

سلام ولی عزیز!
این روز ها با ترکیه چطوری. امید که خوش بگذرد.
راستی به من ایمیل کن من ادرست را ندارم.به امید ایمیل تان
موفق باشی.

nader گفت...

salam yavari aziz tashakor ke be man sar zadi. vaghte neveshtetan tir shode vagar na nazar midado. khob khosh bashin.

nader pajohesh گفت...

سلام یاوری عزیز! انتخابات تقریبا تمام شد اما ترس اش باقی است. بابا مطلب تازه بگذار. هر وقت آمدم همین ترس بوده و انتخابات.

Shaharzad گفت...

به هیچ صورت ولی جان..
هیچ در قصه اش نباش...

ناشناس گفت...

اوه مردم خودتان تصور کنید یک ادم اگر روزه بگیرد و یا نماز و حج به جای اورد حتما انرا فلم پوری کند به مردم نشان دهد که بهترین ادم هاست و مسله زکات مال که از طرف احسان بیات به مردم توزیع و فلم پوری میشود عین مسله است بابا این فضل خدا شده که از برکت جیب مردم افغانستان صاحب نان و بارگاه شدی و با دادن ذکات به مردم مستحق تو فرض خوده بجای میاوری نه اینکه گوش و چشم و زمین و زمان را کر وکور و فلم پوری کنی که من اینطور کردم و انطور کردم که جز ریا کاری که باعث بطلان اعمال نیک است به چیزی دیگری نمی انجامد. از خدا بترس و از ریا کاری و فضل فروشی به دیگران دست بردار. بدتر اینکه در برنامه های تلویزنی ات مانند صبح و زندگی و اریانا در نیمه روز و انتخاب بیننده ها به مشوره جاسوس های پاکستانی و ایرانی به نصحیت میپردازی جانم مرد م به نصحیت مزدورانه تو ضرورت ندارند برو فامیل و قوم ته نصحیت کن که برای نیک هدایت شوند...

ولي ياوري گفت...

نادر عزيز! ار بس اين انگليسي مرا درگير ساخته فارسي ام دارد نم ميكشد. كم جرات ميكنم به فارسي بنويسم.

ishaq ali گفت...

salam wali jan omed ki khub wa khush bashi chi khub ena da web az tu ra ham paida kadom ama e khu gozasht yagan chizi diga ham nawishta kon shad bashi